čtvrtek 27. března 2014

MOJE PRVNÍ DOMÁCÍ HOUSKY

























Jednou to prostě musí přijít. Člověk se odhodlá a pustí do výroby vlastního domácího pečiva.

Já začala houskami. Aby nebyly fádní, použila jsem na ně i celozrnnou mouku a slunečnicová semínka. Musím říct, že mám opravdu ráda práci s těstem a tak mě vytváření  a pletení houstiček bavilo. 

Co se týká výsledku, musím říct, že housky byly hutnější, přirovnala bych to k "bacákům" které moje babička pekla k dušené mrkvi. Vizuální dojem už posuďte sami. ;)






















No a teď už k receptu:

Ingredience:
1 lžíce soli, 30g droždí, 2 lžíce cukru, 500g hladké mouky( já použila polovinu celozrnné) , 50g rostlinného tuku (asi 10 lžic), 200-300 ml vody, můžete přidat i trošku kurkumy pro barvu, slunečnicová semínka,mák a kmín na posypání a sojovou smetanu na potření.

Postup:
Připravte si kvásek z vlažné vody, cukru  droždí. Až vyběhne smíchejte všechny ingredience na těsto a dobře propracujte, dokud nebude krásně hladké. Posypte moukou, přikryjte a dejte kynout na teplé místo. Těsto by mělo zdvojnásobit svůj objem.

Poté těsto lehce propracujte, vyválejte váleček, který rozdělte na 12 částí. z každé pak udělejte tři válečky a zapleťte do copánku. Konce lehce zahněte pod houstičku a skládejte na plech s pečícím papírem.

Housky "pomašlujte" sojovou smetanou a posypte semínky, mákem, nebo kmínem.¨
Dejte péct do rozpálené trouby na 170° asi na 30-40 minut. Na posledních pár minut můžete troubu zesílit na max, aby se houstičky vypekly pěkně dozlatova.¨


Upéct housky přesně jako z Michelské pekárny bude asi ještě nějaký ten grif a zkušenosti chtít. Rozhodně ale doporučuji do toho jít, už proto, že máte jistotu, co těsto obsahuje.

Dobrou chuť ;)




Žádné komentáře:

Okomentovat