středa 5. března 2014

VEGAN BEET BURGER





















Pokud chcete něčím vizuálně nahradit pravý burgrový plátek, použijte určitě červenou řepu. Vypadá opravdu věrohodně a i její chuť je lahodná. Tady je naše verze. Zkusili jsme dvě varianty, jednu s osmaženými žampiony a jednu s kapustou. Řepové "karbanátky" jsme pak jedli jak v burgrových houskách s cibulkou, rukolou, rajčetem, kyselou okurkou, kečupem a sojanézou, tak s bramborem jako klasiku. 

INGREDIENCE:
červená řepa, cibule, houby (žampióny), sojová drť (není nutná!), strouhanka, 
polohrubá mouka, chia semínka, hořčice, kapusta (druhá varianta), česnek, olej. 
Koření: sůl, pepř, majoránka

POSTUP:
Namočíme chia semínka do vody, minimálně 20 minut, vytvoří jemný gel, sliz, dobře 
zafungují jako pojidlo. Následně začneme vařením sojové drťi s pepřem, solí, 
trochou oleje a kupříkladu provensálským kořením a sladkou červenou paprikou. 
Zároveň dáme vařit oloupanou (nemusí být loupaná) červenou řepu a pokud máme tak 
kapustu. Orestujeme cibulku a žampiony. Mezitím ve velké míse rozmícháme  
strouhanku, polohrubou mouku, koření, hořčici, chia semínka, olej, drhnutý česnek, 
orestované žampiony s cibulkou, nebo nakrájenou kapustu, uvařenou nastrouhanou červenou řepu a uvařenou vyždímanou sojovou drťku. Směs poctivě promícháme a prohněteme, dle potřeby přidáme, mouku, strouhanku a hořčici dokud nevytvoříme směs, která pěkně drží v sobě, táhne se, ale není příliš lepivá a vlhká na povrchu (na tuhle kvalitu je třeba si vypěstovat grif). Následně uplácáme, uhněteme placky dle vlastní potřeby a orestujeme na oleji. Placky také můžete péct v troubě.




















Žádné komentáře:

Okomentovat