středa 9. dubna 2014

BABIČČIN MAKOVEC



Tak tohle je opravdu srdcový recept. Pamatuji si, jak jsme ve zkušebně u babičky hráli s naší punkovou kapelou a často jsme od ní dostali právě tuto dobrotu. A to přes to, že musela vydržet ten náš "bugr"! :D 

Samozřejmě, že babiččin makovec obsahoval vajíčko a obyčejné mléko, ale toto už je ozkoušený recept převedený do veganské podoby.

Tak "Ať se dílo vydaří!", jak říká právě moje babička, když mi dává jakýkoliv svůj návod jak uvařit nějakou dobrotu.
























Ingredience:
15 dkg cukru kristal (já použila třtinový cukr), 15 dkg mletého máku, 15 - 20 dkg polohrubé mouky, 4 lžíce kukuřičného škrobu, 250 ml rostlinného mléka (já použila domácí  makové, protože jsem ho zrovna měla v lednici a trochu sojové smetany), 1 prášek do pečiva, kůra z 1 citrónu

Dále budete potřebovat ostřejší marmeládu na potření rozříznutého makovce, cukr pudr (opět výraz, který používá moje babička - takže cukr moučku ;)), citrnovo šťávu a opět trochu sojové smetany nebo rostlinného mléka na výrobu polevy.

Postup:
Všechny ingredience na těsto smíchejte a vlijte  do vymazané a vysypané dortové formy. Dejte péct do troby rozehřáté na 180° asi na 20 - 30 minut (Určitě proveďte "test špejlí".).

Makovec nechte vychladnout, poté odeberte okraje dortové formy a rozřízněte makovec vodorovně vejpůl. Vrchní část opatrně přesuňte stranou a pomažte spodní půlku marmeládou. Obě poté znovu slepte. 

Připravte si polevu tak, že do cukru moučka po malých částech přidávejte citronovou šťávu a rostlinnou smetanu nebo mléko. Poleva musí mít jen lehce tekutou konzistenci. Poté s ní pomazejte makovec a nechte zatuhnout.

Dobrou chuť!




1 komentář:

  1. H,CH,K,R,D,T,N.. nerad jsem pedant, sám jsem hroznej češtin. Jen mě děsí ten ten cukr krystal co je s I :D Jinak super recept! Chutná to skvěle ;)

    OdpovědětVymazat