středa 7. května 2014

Další z naprostých klasik české kuchyně ve veganské verzi: SOJA NA PAPRICE S KOLÍNKY



















Vzhledem k tomu, že jsem typickým příkladem člověka, který bezbřeze zbožňoval jídla ze školních jídelen, je pro mně naprostou nutností snažit se tyto klasické recepty doma vyšperkovávat i ve veganské verzi. Jeden z nich je rozhoně i tento. Sojové kostky jsou do něj naprosto ideální. Nemají sice asi tak silnou chuť jako maso, ale neinformovaný člověk by možná ani soju neodhalil.

K receptu by se určitě daly použít i celozrnné těstoviny, já ale vzledem k mému nostalgickému pocitu zůstávám u klasických kolínek.



















Ingredience:
Sojové kostky, 2 menší cibule, půl pytlíčku mleté sladké papriky, kmín, špetka muškátového oříšku, olej, sůl, pepř, rostlinná smetana, dvě špetky cukru, bezvaječná kolínka, sušený česnek, hladká mouka

Postup:
Na jemno nakrájenou cibulku osmahněte s kmínem na oleji. Klidně i lehce dozlatova. Zalijte vodou, přidejte sůl, papriku, pepř, sušený česnek, muškátový oříšek, a až se vše začne vařit, i sojové kostky. Vše nechte vařit dokud kostky krásně nezměknou. Zahustěte moukou rozmíchanou ve vodě a nechte provařit. Dochuťte, případně i troškou cukru. Vypněte plotnu a zalijte rostlinnou smetanou.

Kolínka uvařte dle návodu a podávejte.

Dobrou chuť jako za mlada ;)




1 komentář:

  1. Dneska jsem vařila oběd pro rodiče, hlavní chod jsem dělala podle vašeho receptu a úplně skvělé! :)

    OdpovědětVymazat